CT blogt

over wat ons raakt, opvalt en verwondert

Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

Ilse: Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

De afgelopen maanden liet iedereen zich van zijn meest flexibele kant zien. Het was even wennen, maar na enige tijd konden we wel zeggen dat we het thuiswerken helemaal onder de knie hadden. Totdat we de weersvoorspelling zagen…

Iets anders dan het intranet: de podcast

Sophie: Iets anders dan het intranet: de podcast

Podcasts luisteren, een activiteit die ik de laatste maanden heb ontdekt. Natuurlijk ben ik al langer bekend met dit fenomeen. Toch liet ik mij makkelijker meeslepen door een spannend boek of een fascinerende documentaire, dan dat ik een podcast ging luisteren.

Juist nu

Debbie: Juist nu

Door mijn liefde voor tekst en taal let ik er vast meer op dan de gemiddelde Nederlander: de hoeveelheid aan synoniemen voor het corona-tijdperk waarin we leven.

Loyale klanten op 1!

Ilse: Loyale klanten op 1!

Je kent ze wel, van die mensen die voor iedere winkel een klantenpas hebben. Ja zo’n persoon ben ik. Ik sla een goede aanbieding niet snel af en word blij van alle mailtjes met kortingsbonnen die ik op mijn verjaardag ontvang.

Wat 30 Seconds je kan leren over creatief denken

Sophie: Wat 30 Seconds je kan leren over creatief denken

We spelen veel spelletjes thuis, nu we genoodzaakt zijn om zoveel mogelijk in huis te blijven. Eén van mijn favorieten is 30 Seconds. Het is een eenvoudig spel, dat je met bijna iedereen kan spelen.

Bouwen aan een Employer Brand

Bente: Bouwen aan een Employer Brand

Employer branding: het aantrekkelijk positioneren en vermarkten van je werkgeversmerk. Branding van een merk is voor veel mensen bekend terrein; met de juiste branding schets je een gewenst imago en creëer je ambassadeurs voor je merk.

Medewerkers als ambassadeur van jouw merk

Ilse: Medewerkers als ambassadeur van jouw merk

Dat externe communicatie bijdraagt aan het vergroten van het netwerk en bereik van organisaties hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Maar wist je dat interne communicatie hierin ook een belangrijke rol speelt?

Waarom kiezen voor een animatie?

Sophie: Waarom kiezen voor een animatie?

Er zijn al heel wat blogs geschreven over waarom animatie inzetten een goed idee is.

We begrijpen je

Debbie: We begrijpen je

Commerciële uitingen zijn tegenwoordig doorspekt van begrip. Begrip voor jou. Voor jouw situatie. Voor jouw persoonlijke wensen. Voor jouw gebrek aan tijd. Voor jouw behoefte aan klantvriendelijkheid.

Geïnspireerd door gedragsbeïnvloeding

Ilse: Geïnspireerd door gedragsbeïnvloeding

Dat gedrag – en dus onze kennis van gedragswetenschap – steeds belangrijker wordt bewees Richard H. Thaler in 2017 door het winnen van de nobelprijs voor de economie.

Stap in de leefwereld van je doelgroep

Bente: Stap in de leefwereld van je doelgroep

Kun jij de diversiteit aan marketingtermen nog bijhouden? Het zijn er inmiddels te veel om op te noemen als je het mij vraagt. In dit blog licht ik er één uit: inbound marketing.

Ben jij eigenlijk creatief?

Nady: Ben jij eigenlijk creatief?

‘Ik ben helemaal niet creatief’, hoor ik mensen om me heen vaak zeggen. Jammer! Ik denk namelijk dat iedereen, op zijn eigen manier, creatief is.

Meer blogs ophalen