CT blogt

over wat ons raakt, opvalt en verwondert

Zal ik je eens wat vertellen? Actief luisteren werkt!

Merit: Zal ik je eens wat vertellen? Actief luisteren werkt!

Mensen om mij heen, dat vind ik heerlijk. Maar als ik echt wil ontspannen of nieuwe energie wil opdoen, gaat óf de muziek hard aan óf ga ik een rondje wandelen. Ik ben ook beter in het luisteren en stellen van vragen, dan dat ik veel aan het woord ben of het spreekwoordelijke podium op kruip. Inmiddels – ja, ook bij mij – gaat gelden ‘wijsheid komt met de jaren’. Ik weet dat niet iedereen op de voorgrond hoeft te staan. Want actief luisteren, dat is óók heel waardevol.

Hoe Content Marketing je Employer Brand versterkt

Bente: Hoe Content Marketing je Employer Brand versterkt

Employer Branding wordt vaak gekoppeld aan conversiegerichte campagnes, met als doel nieuwe medewerkers werven. Maar welke mogelijkheden zijn er wanneer er geen actieve campagnes zijn en je je werkgeversmerk toch wilt versterken? Leg juist dan je focus op Content Marketing. In dit blog vertel ik waar je bij de inzet van Content Marketing goed aan moet denken.

Een terugblik op 30 jaar CT

Henk: Een terugblik op 30 jaar CT

In één van de begindoelstellingen van Communicatie Team heb ik in ieder geval faliekant gefaald: groeien naar een team van maximaal 10 personen. Ik startte Communicatie Team ruim 30 jaar geleden, en inmiddels zitten we met 22 collega’s in hartje Den Bosch. Of nou ja, de meesten werken thuis op het moment.

Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

Ilse: Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

De afgelopen maanden liet iedereen zich van zijn meest flexibele kant zien. Het was even wennen, maar na enige tijd konden we wel zeggen dat we het thuiswerken helemaal onder de knie hadden. Totdat we de weersvoorspelling zagen…

Iets anders dan het intranet: de podcast

Sophie: Iets anders dan het intranet: de podcast

Podcasts luisteren, een activiteit die ik de laatste maanden heb ontdekt. Natuurlijk ben ik al langer bekend met dit fenomeen. Toch liet ik mij makkelijker meeslepen door een spannend boek of een fascinerende documentaire, dan dat ik een podcast ging luisteren.

Juist nu

Debbie: Juist nu

Door mijn liefde voor tekst en taal let ik er vast meer op dan de gemiddelde Nederlander: de hoeveelheid aan synoniemen voor het corona-tijdperk waarin we leven.

Loyale klanten op 1!

Ilse: Loyale klanten op 1!

Je kent ze wel, van die mensen die voor iedere winkel een klantenpas hebben. Ja zo’n persoon ben ik. Ik sla een goede aanbieding niet snel af en word blij van alle mailtjes met kortingsbonnen die ik op mijn verjaardag ontvang.

Wat 30 Seconds je kan leren over creatief denken

Sophie: Wat 30 Seconds je kan leren over creatief denken

We spelen veel spelletjes thuis, nu we genoodzaakt zijn om zoveel mogelijk in huis te blijven. Eén van mijn favorieten is 30 Seconds. Het is een eenvoudig spel, dat je met bijna iedereen kan spelen.

Bouwen aan een Employer Brand

Bente: Bouwen aan een Employer Brand

Employer branding: het aantrekkelijk positioneren en vermarkten van je werkgeversmerk. Branding van een merk is voor veel mensen bekend terrein; met de juiste branding schets je een gewenst imago en creëer je ambassadeurs voor je merk.

Medewerkers als ambassadeur van jouw merk

Ilse: Medewerkers als ambassadeur van jouw merk

Dat externe communicatie bijdraagt aan het vergroten van het netwerk en bereik van organisaties hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Maar wist je dat interne communicatie hierin ook een belangrijke rol speelt?

Waarom kiezen voor een animatie?

Sophie: Waarom kiezen voor een animatie?

Er zijn al heel wat blogs geschreven over waarom animatie inzetten een goed idee is.

We begrijpen je

Debbie: We begrijpen je

Commerciële uitingen zijn tegenwoordig doorspekt van begrip. Begrip voor jou. Voor jouw situatie. Voor jouw persoonlijke wensen. Voor jouw gebrek aan tijd. Voor jouw behoefte aan klantvriendelijkheid.

Meer blogs ophalen