CT blogt

over wat ons raakt, opvalt en verwondert

Waarom kiezen voor een animatie?

Sophie: Waarom kiezen voor een animatie?

Er zijn al heel wat blogs geschreven over waarom animatie inzetten een goed idee is.

We begrijpen je

Debbie: We begrijpen je

Commerciële uitingen zijn tegenwoordig doorspekt van begrip. Begrip voor jou. Voor jouw situatie. Voor jouw persoonlijke wensen. Voor jouw gebrek aan tijd. Voor jouw behoefte aan klantvriendelijkheid.

Geïnspireerd door gedragsbeïnvloeding

Ilse: Geïnspireerd door gedragsbeïnvloeding

Dat gedrag – en dus onze kennis van gedragswetenschap – steeds belangrijker wordt bewees Richard H. Thaler in 2017 door het winnen van de nobelprijs voor de economie.

Stap in de leefwereld van je doelgroep

Bente: Stap in de leefwereld van je doelgroep

Kun jij de diversiteit aan marketingtermen nog bijhouden? Het zijn er inmiddels te veel om op te noemen als je het mij vraagt. In dit blog licht ik er één uit: inbound marketing.

Ben jij eigenlijk creatief?

Nady: Ben jij eigenlijk creatief?

‘Ik ben helemaal niet creatief’, hoor ik mensen om me heen vaak zeggen. Jammer! Ik denk namelijk dat iedereen, op zijn eigen manier, creatief is.

De verborgen psychologie in de menukaart

Niels: De verborgen psychologie in de menukaart

Creatie en gedragspsychologie. Een combinatie die mij enorm boeit, sinds ik na mijn afstuderen aan de kunstacademie als creatief bij een loterij aan de slag ging.

Feedback, een kwestie van geven en nemen

Mérit: Feedback, een kwestie van geven en nemen

‘Wat vind jij, ga ik de goede kant op met dit plan? Hoe ging mijn presentatie vandaag? Ik vind het vervelend dat jij je niet aan je afspraken houdt, nu komt mijn deadline in het gedrang.’

Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’

Marleen: Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’

Een fotograaf inhuren of kiezen voor een stockfoto voor je communicatieconcept of -campagne? Een keuze die vaak snel op basis van kosten en tijd gemaakt wordt. Maar er speelt veel meer dan dat.

Een open blik

Henk: Een open blik

Er is één vraag die potentiële opdrachtgevers mij geregeld stellen: “Hebben jullie ervaring hiermee?”. En dan bedoelen ze niet zomaar ervaring, maar ervaring specifiek in hun branche.

Kleur communiceert!

Marleen: Kleur communiceert!

Wat is jouw lievelingskleur? Is dat ook een kleur die je veel draagt? Kleur is het eerste wat je waarneemt, zonder nog maar een letter gelezen te hebben.

Denk NIET aan...

Henk: Denk NIET aan...

Je herkent het vast wel. Iemand vertelt je om ergens ab-so-luut NIET aan te denken, en wat doe je dan? Juist…

Pay-off, tagline of slogan?! Wat is het verschil?

Debbie: Pay-off, tagline of slogan?! Wat is het verschil?

Die vraag horen wij regelmatig voorbij komen. Niet gek, want de termen worden namelijk nogal eens door elkaar gebruikt. En ook dát verbaast me niets, want het is ook niet zo zwart-wit. Toch zijn er wel degelijk verschillen.

Meer blogs ophalen