CT blogt

over wat ons raakt, opvalt en verwondert

De verborgen psychologie in de menukaart

Niels: De verborgen psychologie in de menukaart

Creatie en gedragspsychologie. Een combinatie die mij enorm boeit, sinds ik na mijn afstuderen aan de kunstacademie als creatief bij een loterij aan de slag ging.

Feedback, een kwestie van geven en nemen

Merit: Feedback, een kwestie van geven en nemen

‘Wat vind jij, ga ik de goede kant op met dit plan? Hoe ging mijn presentatie vandaag? Ik vind het vervelend dat jij je niet aan je afspraken houdt, nu komt mijn deadline in het gedrang.’

Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’

Marleen: Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’

Een fotograaf inhuren of kiezen voor een stockfoto voor je communicatieconcept of -campagne? Een keuze die vaak snel op basis van kosten en tijd gemaakt wordt. Maar er speelt veel meer dan dat.

Een open blik

Henk: Een open blik

Er is één vraag die potentiële opdrachtgevers mij geregeld stellen: “Hebben jullie ervaring hiermee?”. En dan bedoelen ze niet zomaar ervaring, maar ervaring specifiek in hun branche.

Kleur communiceert!

Marleen: Kleur communiceert!

Wat is jouw lievelingskleur? Is dat ook een kleur die je veel draagt? Kleur is het eerste wat je waarneemt, zonder nog maar een letter gelezen te hebben.

Denk NIET aan...

Henk: Denk NIET aan...

Je herkent het vast wel. Iemand vertelt je om ergens ab-so-luut NIET aan te denken, en wat doe je dan? Juist…

Pay-off, tagline of slogan?! Wat is het verschil?

Debbie: Pay-off, tagline of slogan?! Wat is het verschil?

Die vraag horen wij regelmatig voorbij komen. Niet gek, want de termen worden namelijk nogal eens door elkaar gebruikt. En ook dát verbaast me niets, want het is ook niet zo zwart-wit. Toch zijn er wel degelijk verschillen.

Informeren door te illustreren

José: Informeren door te illustreren

Informatie, bestaande uit puur tekst en data. Zelfs voor mensen die de deur niet uitgaan zonder leesvoer is het vaak weinig uitnodigend om daar aan te beginnen.

P O R S C H E & perceptie

Debbie: P O R S C H E & perceptie

Laatst werd ik in mijn kleine koekblik op de snelweg ingehaald door een Porsche Cayenne; een wagen die onmiddellijk mijn aandacht trok.

Mijn inspiratie-stamboom

Frank: Mijn inspiratie-stamboom

Als vormgever heb je inspiratie nodig. Maar ja, hoe vind ik nou inspiratie? Je kunt er een Google’tje aan wagen, maar dan kom je niet heel ver.

Meer blogs ophalen