Employer branding

Employer branding

Eerst boeien, dan binden!

De beste medewerkers aantrekken én behouden, hoe doe je dat nou? Wij weten er alles van en helpen je hier graag bij! Van je organisatie een sterk werkgeversmerk maken. Dat is waar employer branding om draait. Zo weet talent je te vinden op basis van gedeelde waarden en ambities, voelen nieuwe medewerkers zich snel thuis en vervullen huidige medewerkers een ambassadeursrol. 

Wat heb jij jouw (toekomstige) medewerkers te bieden?

Met een goed salaris en glimmende MacBook, win je de slag om talent tegenwoordig niet meer. Maar waarmee dan wel? Samen gaan we op onderzoek uit, wat jij toekomstige medewerkers te bieden hebt.

We brengen in kaart waar jouw organisatie voor staat, wat je onderscheidt van je concurrenten en wat de belangrijkste drijfveren van jouw doelgroep zijn. 

Zo komen we tot de employer value proposition (EVP): de belofte die jij aan jouw (toekomstige) medewerkers doet en die het fundament vormt onder je werkgeversmerk. 

Dus licht uit… (sweet)spot aan! 

Employer-branding-1.png

Wervende creatieve campagnes

Staat je EVP als een huis? Dan is het tijd om je boodschap onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Dat doen we met een creatieve (wervings)campagne. Hiervoor vertalen we jouw boodschap naar een pakkend creatief concept. 

Het creatieve concept bestaat uit een slogan en visuele uitwerking, die de paraplu voor je campagne vormt. De basis voor al jouw middelen, zodat je boodschap consistent en herkenbaar wordt uitgedragen.

Meestal bestaat een campagne uit verschillende fasen en wordt het creatieve concept voor de lange termijn ontwikkeld. 

Bekijk campagnes »

Fasen van campagne voeren

Voor een effectieve campagne, is de juiste middeleninzet van groot belang. Daarom gaan we in een vroeg stadium met jouw mediabureau - of met dat van ons - om tafel, om te onderzoeken hoe we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken.

Onderdompelen in een warm bad...

Yes, het is gelukt! We hebben de aandacht van je doelgroep en ze zijn geïnteresseerd om bij je te werken. Kat in ’t bakkie zou je zeggen… Bijna, maar nog niet helemaal.

Nu is van belang om een onvergetelijke eerste indruk achter te laten bij potentiële nieuwe medewerkers. En dat begint nog voordat ze bij je werken… Namelijk al bij de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek. Is jouw organisatie werkelijk zoals je zegt dat ze is?

We helpen je graag bij het stroomlijnen van het onboarding-traject van jouw organisatie en laten het warme bad alvast vollopen…

Employer-branding-3.jpgEmployer-branding-2.jpg

Employer branding cases

Héél veel bezorgers werven voor Jumbo. Zo doen wij dat!

Jumbo
Employer branding

Héél veel bezorgers werven voor Jumbo. Zo doen wij dat!

Voor Jumbo ontwikkelden wij eerder al de wervingscampagne Bezorger van De leukste boodschap. Omdat de behoefte aan nieuwe bezorgers groot bleef, wilden zij een nieuw en langer inzetbaar concept op basis van andere uitgangspunten.

Let’s make IT amazing

Jumbo Tech Campus
Employer branding

Let’s make IT amazing

De backbone van Jumbo: zo wordt de Jumbo Tech Campus (JTC) ook wel genoemd. Een spiksplinternieuwe ‘wing’ op het hoofdkantoor in Veghel, waar honderden IT-ers elke dag werken aan de website’s, apps en systemen van Jumbo.

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?

Dit kunnen we samen realiseren

Abri | Animatie | Campagne | Concept | Content | Doelgroep analyse | Employer value proposition | Flyer | Folder | Fotografie | Infographic | Middelenmix | Poster | Radio en TV commercials | Social media | Strategie | Vacatureteksten | Video | Website | Webteksten | Onboarding traject

Aan de slag met jouw werkgeversmerk?

Bente Verhoeven

Bel Bente Verhoeven op
073 - 613 80 00

of stuur haar een mailtje.

Betrokken en bevlogen medewerkers creëren?

Ga naar Internal branding »

Je organisatie onderscheidend in de markt zetten?

Ga naar Corporate branding »