Employer branding

Employer branding

Eerst boeien, dan binden!

De beste medewerkers aantrekken én behouden, hoe doe je dat nou? Wij weten er alles van en helpen je hier graag bij! Van je organisatie een sterk werkgeversmerk maken. Dat is waar employer branding om draait. Zo weet talent je te vinden op basis van gedeelde waarden en ambities, voelen nieuwe medewerkers zich snel thuis en vervullen huidige medewerkers een ambassadeursrol. 

Wat heb jij jouw (toekomstige) medewerkers te bieden?

Met een goed salaris en glimmende MacBook, win je de slag om talent tegenwoordig niet meer. Maar waarmee dan wel? Samen gaan we op onderzoek uit, wat jij toekomstige medewerkers te bieden hebt.

We brengen in kaart waar jouw organisatie voor staat, wat je onderscheidt van je concurrenten en wat de belangrijkste drijfveren van jouw doelgroep zijn. 

Zo komen we tot de employer value proposition (EVP): de belofte die jij aan jouw (toekomstige) medewerkers doet en die het fundament vormt onder je werkgeversmerk. 

Dus licht uit… (sweet)spot aan! 

Employer-branding-1.png

Wervende creatieve campagnes

Staat je EVP als een huis? Dan is het tijd om je boodschap onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Dat doen we met een creatieve (wervings)campagne. Hiervoor vertalen we jouw boodschap naar een pakkend creatief concept. 

Het creatieve concept bestaat uit een slogan en visuele uitwerking, die de paraplu voor je campagne vormt. De basis voor al jouw middelen, zodat je boodschap consistent en herkenbaar wordt uitgedragen.

Meestal bestaat een campagne uit verschillende fasen en wordt het creatieve concept voor de lange termijn ontwikkeld. 

Bekijk campagnes »

Fasen van campagne voeren

Voor een effectieve campagne, is de juiste middeleninzet van groot belang. Daarom gaan we in een vroeg stadium met jouw mediabureau - of met dat van ons - om tafel, om te onderzoeken hoe we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken.

Onderdompelen in een warm bad...

Yes, het is gelukt! We hebben de aandacht van je doelgroep en ze zijn geïnteresseerd om bij je te werken. Kat in ’t bakkie zou je zeggen… Bijna, maar nog niet helemaal.

Nu is van belang om een onvergetelijke eerste indruk achter te laten bij potentiële nieuwe medewerkers. En dat begint nog voordat ze bij je werken… Namelijk al bij de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek. Is jouw organisatie werkelijk zoals je zegt dat ze is?

We helpen je graag bij het stroomlijnen van het onboarding-traject van jouw organisatie en laten het warme bad alvast vollopen…

Employer-branding-3.jpgEmployer-branding-2.jpg

Employer branding cases

Omscholers werven? Hop maak de switch!

Hoppenbrouwers
Employer branding

Omscholers werven? Hop maak de switch!

Groei zit bij deze allround technische dienstverlener in hun DNA. Om te blijven groeien zijn er nóg meer goede medewerkers nodig. Hoe kunnen ze omscholers het beste voor zich winnen? Wij ontwikkelden een nieuw creatief concept om ze met deze uitdaging te helpen.

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

BrabantZorg
Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt?

Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo
Employer branding

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen.

Dit kunnen we samen realiseren

Abri | Animatie | Campagne | Concept | Content | Doelgroep analyse | Employer value proposition | Flyer | Folder | Fotografie | Infographic | Middelenmix | Poster | Radio en TV commercials | Social media | Strategie | Vacatureteksten | Video | Website | Webteksten | Onboarding traject

Aan de slag met jouw werkgeversmerk?

Bente Verhoeven

Bel Bente Verhoeven op
073 - 613 80 00

of stuur haar een mailtje.

Betrokken en bevlogen medewerkers creëren?

Ga naar Internal branding »

Je organisatie onderscheidend in de markt zetten?

Ga naar Corporate branding »