Neem contact met ons op »


De bubbels en breuklijnen in Brabant

BrabantKennis

De bubbels en breuklijnen in Brabant

Lijnen van verschil lopen dwars door Brabant heen. Verschillen die interessant en spannend zijn, maar ook problematisch kunnen zijn of worden. Zeker in deze tijd waarin we voor grote veranderingen staan, met impact op alle Brabanders. Hoe leven we samen in Brabant en hoe geven we samenleven vorm richting de toekomst? BrabantKennis verkent de bubbels en breuklijnen in onze provincie.

Vraag

Voor Bubbels & Breuklijnen in Brabant zocht BrabantKennis naar een beeldconcept om door te voeren in alle uitingen. De uitingen? Die worden nog verkend. Deze krijgen vorm naarmate de verkenning vordert. En vormen zich naar de inhoud van de verkenning.

Concept

Voor het beeldconcept en de themabeelden van Bubbels & Breuklijnen werkten we samen met conceptmaker en fotograaf Willeke Machiels. Haar presentatie met portretten en infographics op basis van fotografie, inspireerde ons bij de uitwerking van het creatieve concept. We sloten hierop aan met een grafische stijl waarin we mensen, verdeeldheid en samenhang combineren. Een mozaïek waarbij mensen centraal staan. Met hun onderlinge verdeeldheid en veilige bubbels. Wij creëerden een basisvisual en -stijl die hierop aansloot.

Creatie

Vanuit de basisvisual maken we doorvertalingen naar verschillende beeldvarianten en uitingen. We leggen hierbij een link naar specifieke onderwerpen binnen de verkenning, zonder de rode draad in het geheel aan uitingen te verliezen.

Stop. Luister verder. Naar Brabanders in de bus

BrabantKennis ging op verkenning in de bussen in Brabant. Een plek waar chauffeurs en passagiers elkaar soms elke dag zien en vragen hoe het gaat. Voor BrabantKennis een plek om dichter bij de realiteit te komen en deze invoelbaar te maken.

BrabantKennis ging in gesprek met deze Brabanders in de bus. Wat een inspirerende verhalen leverde dit op! Samen met BrabantKennis bundelden we deze verhalen in een boekje, de eerste in een serie. Eddie Mol portretteerde deze geïnterviewden en fotografeerde de installatie van de bus, die met BrabantKennis door Brabant reist. 

Lijnen van verschil. Inzicht en analyse van scheidslijnen

Worden de verschillen in Brabant alsmaar groter of gaat het om een vermeende kloof met toenemende polarisatie, grotere kansenongelijkheid, bubbels en onbehagen?

BrabantKennis bracht de ongelijkheid in Brabant in kaart. Wij maakten een creatieve vertaling met de tabellen, kaartjes en fotografisch, sprekende datavisuals naar een tweede boekje binnen de serie van Bubbels & Breuklijnen.

Verenigt het verenigingsleven? Een briefwisseling

Verenigingen als grote verbinder van de Brabantse samenleving, waar we elkaar ontmoeten  buiten onze bubbels en over breuklijnen heen. Maar is dit eigenlijk wel zo? 

BrabantKennis vroeg experts en ervaringsdeskundigen naar hun verhalen. Met deze briefwisseling, conceptuele portretten en een historisch verslag maakten we de derde publicatie compleet.

Voor het verzamelen van alle publicaties ontwikkelden we een mooie, compacte verzamelmap in passende stijl.

BrabantKennis-Map_in_.gif

Resultaat

Met deze vormtaal en beelden kan BrabantKennis haar verkenning visueel kracht bij zetten. En een pakkende, herkenbare stijl meegeven aan presentaties, nieuwsbrieven en social media berichten. 

BrabantKennis blijft het gesprek voeren, verzamelt feiten en data en zoekt actief naar inspiratie en informatie. Waar wij met veel plezier vorm aan geven.

“Communicatie Team wist de kern van onze identiteit goed te verbeelden in onze nieuwe huisstijl. Een visuele stijl die in al haar verschijningsvormen goed tot zijn recht komt, van corporate beeldset tot logo‑animaties en van website tot diverse promotiemiddelen. De stijl is ook direct toegepast in de grafische items voor de verkenning Bubbels & Breuklijnen, met sterke en tot de verbeelding sprekende visualisaties. We kijken uit naar de mooie dingen die we samen nog mogen gaan maken in de toekomst.”

Jill Lauret, Communicatiestrateeg BrabantKennis
Henriëtte Seriese

Meer weten over deze case? Henriëtte Seriese vertelt je er graag meer over.


Bel Henriëtte op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Strategische kijk op samenwerken

Yris
Corporate branding

Strategische kijk op samenwerken

Drie unieke organisaties, allemaal actief en vooruitstrevend in de publieke sector. Hun wens? Intensiever samenwerken en werkzaamheden waar mogelijk integreren, mét behoud van de eigen identiteit van iedere organisatie.

PETje af voor goede communicatie

Resilux
Corporate branding

PETje af voor goede communicatie

PET-flessen, je weet wel de kunststof flessen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en je komt er dagelijks mee in aanraking.

Ambassadeurs werven voor GolfTON

GolfTON
Corporate branding

Ambassadeurs werven voor GolfTON

Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.