Vakmensen werven met vakmensen

Hoppenbrouwers Techniek

Vakmensen werven met vakmensen

De krapte op de arbeidsmarkt raakt vele sectoren en ook Hoppenbrouwers Techniek kent de uitdagingen als geen ander. Toch staan die hun groeiambities niet in de weg en wordt de ene na de andere vestiging geopend. Hun succes is te danken aan het feit dat de medewerker op één staat. Medewerkers die er werken, weten dat als geen ander. Nu de rest van de Nederland nog.  

Daar kwam Communicatie Team in beeld. Wij maakten een wervingscampagne samen met de vakmensen van Hoppenbrouwers Techniek om nieuwe collega’s aan te trekken. Waren we meer thuis in de techniek, dan was de carrièreswitch zo gemaakt. 

Wij verzorgden:

  • Creatief concept 
  • Fotografie 
  • Out of Home communicatie (abri’s) 
  • Social content  
  • Een campagne om jaren op te teren 

Waar techniek leeft? 

Een krachtige, persoonlijke wervingscampagne moet op iedere nieuwe locatie kersverse medewerkers opleveren. Het mooie aan deze case is dat we konden putten uit een krachtige basiscampagne met de slogan ‘Waar techniek leeft’. Vanuit de corporate positionering hebben wij het arbeidsmarktcampagne concept 'Leeft techniek in jou?’ ontwikkeld. Een campagne waarin de medewerkers voorop staan, net als in het bedrijf. 

Abri 2.png

“Een van onze kernwaarden is werkplezier. We wilden graag laten zien dat het leuk is om bij Hoppenbrouwers Techniek te werken en weten dat dit een belangrijke drijfveer is voor potentiële medewerkers om ergens te solliciteren.” 

- Linsey Thielen, Employer Branding Marketeer
Abri 3.png
Linkedin.png

Werkplezier

Onze wervingscampagne is gericht op technische vakmensen. Mensen die erover dromen, die over niets anders praten: mensen waar techniek in leeft. Zij zijn dé kracht van Hoppenbrouwers Techniek. Werkplezier is de kern van het bedrijf. Ze zeggen niet voor niets “Als onze medewerkers hun werk met plezier doen, dan zijn onze klanten ook blij”.  

In een werkomgeving waar medewerkers op één staan, was het een logische keuze om in de beelden diezelfde medewerkers terug te laten komen en het werkplezier te laten zien. Het is persoonlijk, herkenbaar en lokaal. Precies passend bij hun kernwaarden en pijlers die talenten aanspreken.   

Lokaal en herkenbaar

Wat begon als een wervingscampagne in Almelo, is inmiddels uitgerold van Amsterdam, naar Utrecht tot over heel Brabant en Sittard. De gezichten van Hoppenbrouwers Techniek zijn inmiddels dus door hele het land zichtbaar. Ondanks dat de campagne landelijk is uitgerold, heeft het altijd een lokaal tintje. 

Abri 1.png

“De campagne is samen met Communicatie Team offline en online uitgerold via bijvoorbeeld radiospot, abri’s, social ads en display banners. We zien dat we voornamelijk groeien in naamsbekendheid als werkgever. In de regio’s waar we deze campagne hebben uitgerold, zagen we een flinke stijging in onze werken bij bezoekers waar we weer slim op retargetten.”  

- Linsey Thielen, Employer Branding Marketeer
Eefje Besselink

Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.


Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

BrabantZorg
Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt?

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?