Neem contact met ons op »


Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Het Sint-Janslyceum

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

De next big step

Van groep 8 naar de middelbare school: het is nogal een stap voor kinderen. The next big step, zoals het Sint-Janslyceum in Den Bosch het noemt. Ze laten leerlingen de sfeer proeven zodat zij een goede keuze kunnen maken. Hoe? Met een online open dag. En die open dag mocht bekendheid krijgen. Daar wisten wij wel raad mee. Het resultaat is als de bestaande slogan van de school: 'een beetje apart en vooral heel goed’. 

Wij verzorgden:

  • Beeldconcept 
  • Fotografie 
  • Out of Home communicatie (abri’s) 
  • Social content 
  • Posters  

Precies wat de doelgroep wil zien

Leerlingen uit groep 7 en 8 enthousiasmeren om naar een open dag te komen doe je niet met een volwassenblik. Daar heb je de beleefwereld van de jonge doelgroep voor nodig. Dat lukte behoorlijk goed: het Sint-Janslyceum zette hun leerlingenraad aan het roer. Zij kozen uiteindelijk unaniem voor één van onze suggesties voor het beeldconcept “Als we dit op Instagram voorbij zien komen, dan klikken we.” 

2.png

Snel, pakkend en anders

De school vroeg ons om posters te maken, maar wij adviseerden om social content ook erbij te betrekken. Dat is dé plek waar de doelgroep zich bevindt en waar je wilt opvallen. Om de vaart in het project te houden, betrokken we vanaf het eerste moment al een fotograaf bij het project. Samen met deze beeldexpert brainstormden wij over het concept, schakelden we snel met de leerlingenraad en werd er na een officieel go direct de fotoshoot gepland. Zo haalden we de deadline met gemak. 

Resultaat

De wervingscampagne was een succes: ruim 4.500 bezoekers kwamen op de online open dag af. 

3.png
5.png

Een beetje apart en vooral heel goed

Een beetje apart, daar val je mee op. En die next big step maak je letterlijk als het aan het beeld van het Sint-Janslyceum ligt. Daar borduurden wij op voort. We creëerden herkenbaarheid door het schoolgebouw te laten zien en eigen leerlingen op de foto te zetten. Een beetje apart zijn de kleurstellingen en het camerastandpunt die we gebruiken. Het resultaat: vooral heel goed. 

SJL_ABRI_EMMA.png
Eefje Besselink

Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.


Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Tools om de markt te veroveren

CarSys
Corporate branding

Tools om de markt te veroveren

Bijna iedere garagehouder kent straks deze cloudbased alles-in-één software-oplossing voor het autobedrijf. Aan auto’s sleutelen, een bakkie doen met klanten… en dat zonder afgeleid te worden door administratieve rompslomp.

Ambassadeurs werven voor GolfTON

GolfTON
Corporate branding

Ambassadeurs werven voor GolfTON

Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.

Eigen identiteit voor Noordoost Brabant Werkt!

Noordoost Brabant Werkt
Corporate branding

Eigen identiteit voor Noordoost Brabant Werkt!

Werkgevers, overheden, werknemersorganisaties, maatschappelijke instanties en onderwijs. Allen werken ze samen aan een veerkrachtige arbeidsmarkt, in het regionale arbeidsmarktprogramma Noordoost Brabant Werkt. Met die nieuwe naam had het programma ook behoefte aan een nieuwe, eigen identiteit. En daar kwam CT in beeld, want wij weten wat wérkt.