Jumbo
Internal branding
Alles voor de leukste boodschap
Jumbo wil dat haar klanten met plezier hun boodschappen doen. Het moet bijna voelen als een feestje.
Bij Hoppenbrouwers – een echt familiebedrijf – staan de medewerkers voorop. Daar investeert het bedrijf volop in. En dat blijft niet ongezien. Tot twee keer toe is Hoppenbrouwers Techniek uitgeroepen tot ‘Beste Werkgever’. Internal branding is bij het bedrijf dan ook vanzelfsprekend. De vraag om een nieuwe interne boodschap voor deze technisch dienstverlener te ontwikkelen, was er dan ook één waar we graag onze tanden in zetten.
Wij verzorgden:
Hoppenbrouwers is in een relatief korte tijd enorm gegroeid: naar 1500 medewerkers én een landelijke dekking. En het bedrijf groeit. Niet alleen door aanname van nieuw personeel en nieuwe vestigingen, maar ook door overnames komen verschillende bedrijven, markten en disciplines samen. En daarmee culturen. Des te meer reden om verbondenheid te creëren en te zorgen dat iedereen weet waar Hoppenbrouwers voor staat. Laten wij daar bij CT nu de nodige kaas van gegeten hebben. Hop, aan de slag met de vertaling van de unieke en specifieke ‘Hop-brand’ naar een pakkende pay-off en aansprekende huisstijl voor de interne communicatie.
Het doel: saamhorigheid smeden, zonder de eigenheid van de verschillende disciplines te verliezen. Dan is een sterke boodschap en een vormgevingstaal nodig, waar iedereen zijn eigen invulling aan kan geven. Een taal waarbij de medewerkers ertoe doen en dat ook zo ervaren. Want bij Hoppenbrouwers zeggen ze niet voor niets: ‘De kracht zit in onze mensen’. Dat de medewerkers het échte kapitaal zijn, dat mag meer zichtbaar worden! Dus daar gingen we voor zorgen.
Vanuit de integratiedoelstelling ontstond de pay-off ‘Samen maken we Hoppenbrouwers’. Down to earth, krachtig en gericht op verbondenheid en samenwerking: typisch Hoppenbrouwers. Een pay-off die bijdraagt aan de integratie van de verschillende disciplines, medewerkers en vestigingen. In alle interne uitingen komt deze belangrijke drijfveer terug. En ook in beeld staat de Hoppenbrouwers-medewerker centraal, op een plek waar hij passie en gedrevenheid uitstraalt: zijn werkomgeving. De uitgebreide huisstijlmanual – een heldere en doeltreffende leidraad – zorgt dat iedere creatief hier mee uit de voeten kan.
Vanuit de integratiedoelstelling ontstond de pay-off ‘Samen maken we Hoppenbrouwers’. Down to earth, krachtig en gericht op verbondenheid en samenwerking: typisch Hoppenbrouwers. Een pay-off die bijdraagt aan de integratie van de verschillende disciplines, medewerkers en vestigingen. In alle interne uitingen komt deze belangrijke drijfveer terug. En ook in beeld staat de Hoppenbrouwers-medewerker centraal, op een plek waar hij passie en gedrevenheid uitstraalt: zijn werkomgeving. De uitgebreide huisstijlmanual – een heldere en doeltreffende leidraad – zorgt dat iedere creatief hier mee uit de voeten kan.
Praatplaat ter ondersteuning van het integratieproces
Samen maken we Hoppenbrouwers. Inmiddels echt een begrip in de organisatie. Nieuwe medewerkers voelen zich welkom en waardevol. En dat geldt hopelijk ook voor de nóg 1000 extra mensen die er op termijn bij gaan komen, want Hoppenbrouwers Techniek heeft de ambitie om door te groeien naar 2500 medewerkers. Maar ook bij de mensen die er al langer werken, zorgt deze interne boodschap voor een gevoel van trots en verbondenheid. Missie geslaagd!
Communicatie Team heeft onze organisatie in enorm korte tijd leren kennen. Ze voelde Hoppenbrouwers haarfijn aan qua normen en waarden, maar ook in de behoefte naar een goede basis. In de groeiende organisatie waarin wij ons bevinden, hebben zij ons Marketing & Communicatie team geholpen zaken te professionaliseren en hiervoor een goede basis uit te rollen.
Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.
Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Internal branding