PETje af voor goede communicatie

Resilux

PETje af voor goede communicatie

PET-flessen, je weet wel de kunststof flessen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en je komt er dagelijks mee in aanraking. Maar de echte waarde ervan en het verhaal achter zo’n fles ken je eigenlijk niet. Wij niet in ieder geval. Totdat we in contact kwamen met Resilux; een bedrijf met vestigingen over de hele wereld. Een bedrijf dat (voorvormen voor) PET-flessen produceert én recyclet. Een unieke combinatie in de plastic-industrie, maar voor Resilux niet meer dan vanzelfsprekend. Het verhaal van Resilux en PET brengen we graag over de buhne.

Wat we mochten doen:

  • Positionering
  • Merkwaarden
  • Corporate Story
  • Tagline
  • Restyle logo
  • Corporate fotografie
  • Website
  • Huisstijlmiddelen

Afval? Nee, grondstof!

Plastic, en daarmee ook PET, heeft niet zo’n goed imago; ‘da’s toch afval en niet duurzaam’? Resilux weet wel beter: het is een waardevolle grondstof die je steeds weer opnieuw kan gebruiken. En hun aanpak van deze grondstof is juist wél duurzaam. Ons advies aan Resilux: deel deze unieke visie en aanpak. Eenduidig en vanuit een helder statement. Met een goede positionering en sterke corporate story heb je een stevige basis voor al je communicatie. En hun vraag om een opfrisbeurt van de huisstijl en communicatie-uitingen? Natuurlijk zorgden we daar ook voor. Bij een goed verhaal hoort een goede verpakking. We begonnen bij de basis.

Bescherming als uitgangspunt

PET is meer dan een verpakking. Het biedt bescherming in de breedste zin van het woord. Bescherming van het (soms kwetsbare) product dat Resilux in hun flessen verpakt. En met het verzamelen, hergebruiken en recyclen van PET – in hun eigen recycling-fabrieken - beschermen ze de aarde en uiteindelijk de mensen. Resilux werkt vol passie continu aan duurzame verpakkingsoplossingen, die veilig zijn voor mensen en voor onze aarde. Hiermee hadden we een belangrijk uitgangspunt voor de positionering en communicatie-aanpak te pakken.

People, planet & product 

We hielpen Resilux met een duidelijke kapstok voor hun communicatie. De sprekende termen die we ontwikkelden leggen de nadruk op de kracht van PET en de drie-eenheid van Resilux: People, Planet, Product. Met de mens voorop. Het is namelijk voor hen waarom ze de beste verpakkingsoplossingen ontwikkelen waarmee ze de inhoud van hun flessen beschermen. En voor hen zetten ze zich in voor een duurzame wereld waarbij ze zelf hun flessen recyclen. Dat doet Resilux met de beste mensen in hun teams.  

The power of PET

Nadat we de merkwaarden formuleerden, zetten we de corporate story op van waaruit de nieuwe tagline vloeide: Serving products, people and our planet with the power of PET. Daar werd Resilux enthousiast van, waarop we direct doorpakten met de pay-off: Resilux, the power of PET. 

We fristen het logo op en ontwikkelden nieuwe huisstijlmiddelen. Met als hoofdkleur niet blauw, zoals je zou verwachten bij een kunststof fabrikant, maar groen. Precies wat ze uit willen dragen. En de 'people, planet & product’-boodschap – het verhaal van Resilux - brachten we met nieuwe corporate fotografie tot leven. Tot slot namen we de website onder handen vanaf de basis. Met copy die voor hen spreekt, illustraties en iconen en natuurlijk de nieuwe foto’s. Lekkere frisse website, toch?

This is Resilux

Het resultaat? Een krachtig, helder én onderscheidend compleet communicatiepakket dat in alle facetten Resilux uitstraalt.Geschikt om dit gedreven bedrijf met een sterk en uniek verhaal duurzaam op de kaart te zetten. 

 

“Communicatie Team, de naam zegt eigenlijk alles en is helemaal waar men voor staat. Goede, snelle en transparante communicatie en het gevoel dat je deel uitmaakt van hun team. Creatieve en proactieve mindset, waardoor iedere keer iets speciaals wordt gecreëerd en niets vergeten wordt. Communicatie Team zorgt voor haar klanten.”

- Marcel van de Sande, COO Resilux
Henriëtte Seriese

Meer weten over deze case? Henriëtte Seriese vertelt je er graag meer over.


Bel Henriëtte op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Ambassadeurs werven voor GolfTON

GolfTON
Corporate branding

Ambassadeurs werven voor GolfTON

Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.

Het bijzondere verhaal van een ‘buitenstad’

Fort Isabella
Corporate branding

Het bijzondere verhaal van een ‘buitenstad’

Midden in een natuurrijke omgeving tussen Den Bosch en Vught, ontstaat een levendige buitenstad: Fort Isabella. Op dit voormalig kazerneterrein komen wonen, werken, recreatie en educatie samen.

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Het Sint-Janslyceum
Corporate branding

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Een beetje apart en vooral heel goed. De slogan van het Sint-Janslyceum en het resultaat van onze wervingscampagne voor hun open dag.