Neem contact met ons op »


CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.

Wat we mochten doen:

  • Positionering 
  • Merkverhaal 
  • Contentstrategie
  • Contentplanning 

Creatieve sessie

Een goed begin is het halve merk. Daarom pakken wij vraagstukken strategisch en gefundeerd aan. We trapten af met een creatieve sessie om inzicht te krijgen in Odura én de mensen die er werken. Meer gevoel krijgen bij een merk is essentieel om een goed onderbouwde positionering te ontwikkelen. Onder onze begeleiding ging Odura zelf aan het werk met een aantal creatieve werkvormen, om belangrijke waarden van het bedrijf naar boven te halen én hier consensus over te krijgen.

Waardevolle inzichten

Alle input uit de creatieve sessie werkten wij uit tot een overzichtelijk inzichtendocument voor Odura. Hierin zijn de bevindingen en de strategisch gekozen inzichten, die het vertrekpunt zijn voor de verdere uitwerking van de positionering, te vinden. Maar ook de creatieve doorvertaling.

De aangescherpte positionering

Op basis van een uitgebreide concurrentie- en doelgroepanalyse, de Golden Circle, kernwaarden en archetypes, scherpten we de positionering van Odura aan. Met de archetypes achterhaalden we de belangrijkste persoonlijkheidskenmerken van Odura. Tijdens een presentatie op een prachtige plek in de Ooijpolder bij Nijmegen presenteerden wij het resultaat, samen met de corporate story voor Odura. 

Odura gelooft dat de versnelling van de energietransitie noodzakelijk is om de wereld voor volgende generaties leefbaar te houden. Een enorme uitdaging met een strakke deadline, die begint bij jezelf. 
En daarom dragen wij dag in dag uit, óók op eigen initiatief bij aan de groene(re) wereld van morgen. 

Contentstrategie en contentplanning

De aangescherpte positionering vertaalden we meteen door naar een contentstrategie, zodat we de wereld kunnen vertellen én laten zien wat Odura doet. Zo maken we de ‘why’ tastbaar. De kernwaarden vormen de basis; het zijn de content-pijlers. En welke tone-of-voice past bij Odura? Daar weten wij wel raad mee. Odura omarmde de contentstrategie en zorgt nu zelf voor mooie content. Zo zien we het graag!

Ilse Woestenburg

Meer weten over deze case? Ilse Woestenburg vertelt je er graag meer over.


Bel Ilse op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

PETje af voor goede communicatie

Resilux
Corporate branding

PETje af voor goede communicatie

PET-flessen, je weet wel de kunststof flessen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en je komt er dagelijks mee in aanraking.

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Vrolijk Online
Corporate branding

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online.

Schreeuw het van de daken: Citumen

New Horizon
Corporate branding

Schreeuw het van de daken: Citumen

Bouwmaterialen en grondstoffen zo vergaren dat ze hoogwaardig hergebruikt kunnen worden in de bouw. Dat is waar New Horizon Urban Mining sterk in gelooft en vol voor gaat. Zelf zeggen ze: “Wij slopen niet, maar oogsten.”