Neem contact met ons op »


Medewerkers raken met aansprekende content, dat doe je samen

Jumbo

Medewerkers raken met aansprekende content, dat doe je samen

Bij Jumbo werken 80.000 mensen. In de winkels, op het hoofdkantoor in Veghel en op de acht distributiecentra. Een grote én diverse groep medewerkers. Aan ons de opdracht om ze samen met Jumbo dag in dag uit te inspireren, informeren en te betrekken bij wat er speelt. Van nieuw glutenvrij huismerkassortiment tot het fietsplan voor medewerkers. Van veilig werken in coronatijd tot de innovatieve Jumbo Foodcoach app.

Wij verzorgden::

  • Interne contentcreatie
  • Video’s en animaties
  • Interviews
  • Copywriting
  • Fotografie
  • Redactie
  • Vormgeving en opmaak

Leuke content maken? Ja! Leuk!

Wat zijn we blij met een klant als Jumbo. Al jarenlang een heel trouwe opdrachtgever. Dus toen de vraag oppopte om de content voor de interne communicatiemiddelen naar een hoger niveau te tillen zeiden we natuurlijk volmondig ‘ja’. Dat al die content aan moest sluiten bij de marketingdoelstellingen van Jumbo maakte het extra leuk: alles gericht op een zo leuk mogelijke winkelervaring voor de klant. 

Jumbo content team 1.jpeg

To do’s en deadlines

In korte tijd zag een contentteam het levenslicht. Collega’s met passie voor mooie verhalen, interne communicatie en vooral veel ervaring met het (proactief) managen van zoveel vragen en opdrachten. Want zo’n verantwoordelijkheid, dat vraagt om een gestructureerde aanpak. Duidelijke rollen en taken, korte lijnen en een helder overzicht van to do’s en deadlines. En dat zijn er veeeeeel, durven we best te zeggen. 

Wat je intern uit wilt dragen moet natuurlijk terugkomen in de middelen die je maakt. Daarom namen we de interne communicatiepijlers van Jumbo als basis voor de doorvertaling naar goede formats en rubrieken. Vol enthousiasme pakken we alles op. Van een brede interne campagne tot een kort nieuwsitem; bij alles staat ‘Alles voor de leukste boodschap’ op ons netvlies gebrand. Dat zie je terug in vorm, fotografie en copy.

Voor herkenbaarheid en trots

Ook medewerkers hebben een grotere rol. Zij zijn betrokken bij het aandragen van de onderwerpen (via klankbordgroepen) en krijgen een podium. Ze worden in het zonnetje gezet in nieuw ontwikkelde formats (Collegiaal Bokaal of Leuk gewerkt!) en komen vaker aan het woord. Voor meer herkenbaarheid, betrokkenheid en trots. Zo doen we het echt samen. 

Jumbo-content-3.jpg
Jumbo-content-4.jpg

Snackable content

Communicatie Team is van alle markten thuis als het om contentcreatie gaat. Van advies tot creatie van online en offline middelen. De dagelijkse updates op het intranet en in de medewerkers-app. Of de programmering van Jumbo TV (de narrowcasting): nieuwtjes, innovaties, recepten, winkelopeningen, klantcomplimenten via social… Alles toveren we om in fijne ‘snackable’ content. De korte video’s maken we samen met onze ‘filmmannen’, srj.agency.

Ook de nieuwsbrieven ‘Winkelboodschappen’ voor de ruim 675 winkels en de ‘Supply Chain boodschappen’ voor de distributiecentra pakken we van begin tot eind op. Dit in nauwe samenwerking met het interne redactieteam bij Jumbo. Maandelijks mogen we ons hierin vastbijten. Leuk om aan te werken en lekker om te lezen!

Extra tandje bij

Betrokken en bevlogen medewerkers. Daar doen we het voor. Jumbo is blij met ons, horen we vaak terug. Of we daarvan achterover gaan leunen? Nee joh, we zetten juist een extra tandje bij. Want Jumbo staat niet stil, dus wij ook niet. In 2019 kregen we er ook de interne communicatie voor Jumbo België bij; nu nog vijf winkels, maar het worden er snel meer…

Mérit Michielsen

Meer weten over deze case? Mérit Michielsen vertelt je er graag meer over.


Bel Mérit op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Internal branding

Alles voor de leukste boodschap

Jumbo
Internal branding

Alles voor de leukste boodschap

Jumbo wil dat haar klanten met plezier hun boodschappen doen. Het moet bijna voelen als een feestje.

Samen maken we Hoppenbrouwers

Hoppenbrouwers Techniek
Internal branding

Samen maken we Hoppenbrouwers

Bij Hoppenbrouwers – een echt familiebedrijf – staan de medewerkers voorop. Daar investeert het bedrijf volop in. En dat blijft niet ongezien. Tot twee keer toe is Hoppenbrouwers Techniek uitgeroepen tot ‘Beste Werkgever’. Internal branding is bij het bedrijf dan ook vanzelfsprekend.

Textaafoam

Textaafoam – Interne communicatie Cultuurprogramma
Internal branding

Textaafoam

‘Een goed gevoel hebben’; de overkoepelende doelstelling van het Cultuurprogramma van Textaafoam, richting klanten en medewerkers. En zo werkten wij, ook met een goed gevoel, aan de ontwikkeling en de uitrol van het interne communicatieprogramma, zodat leidinggevende en medewerkers invulling kunnen geven aan dit Cultuurprogramma.