GolfTON
Corporate branding
Ambassadeurs werven voor GolfTON
Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.
Willen we ook in de toekomst lekker, gezond en duurzaam blijven eten, dan moeten we met zijn allen kiezen voor meer plantaardig en lokaal eten. Onze klant HAK staat hiervoor, maar is meer van de mouwen opstropen dan van de mooie praatjes. Hoe kan die grote hoeveelheid content over dit onderwerp samengebracht worden tot een duidelijk en herkenbaar verhaal?
Wij verzorgden:
Mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten. Dat is de missie van HAK. En HAK is hard op weg om van die missie realiteit te maken. Maar hoe gaan we hierover communiceren naar de consument en stakeholders? Juist, met iets fris en nieuws. Een heldere corporate identity voor HAK, die helpt deze boodschap over te brengen.
Leuker, menselijker en bewuster. Dat werd de nieuwe corporate stijl van HAK. Hoe we dat toepasten? Leuker, door een vrolijke en eigenwijze stem met meer lef in copy en vorm. Menselijker door eerlijk, helder en geloofwaardig te zijn en bewuster door de groene keuken van HAK goed in beeld te brengen. Mooie uitgangspunten, al zeggen we het zelf. En dat vond HAK ook.
Juist, de basis is dus een nieuwe frisse stijl die je terugziet in alle corporate communicatie en in het bijzonder in HAK’s trots: het Maatschappelijk impact rapport. Hier zijn de geboekte resultaten, de initiatieven en concrete acties gebundeld tot één verhaal. De vormgeving sluit naadloos aan bij #hetgroenenormaal, dat onlangs door HAK geïntroduceerd werd. Wat dat is? Plantaardig eten met een positieve impact op de gezondheid en een minimale negatieve impact op onze planeet. Zo komt alles samen. Een duidelijk huisstijlhandboek zorgt er vervolgens voor dat alle medewerkers in de toekomst met deze stijl uit de voeten kunnen.
Een corporate identity is voor een prachtig merk zoals HAK onmisbaar, voor zichtbaarheid en herkenbaarheid. HAK mag gezien worden en kan nu achter de potjes vandaan komen. Het manifest, met als doel bewustwording, in de zaterdageditie van alle landelijke dagbladen over ‘de Groene Keuken’, liet dit mooie bedrijf extra shinen. De potjes en stazakken van HAK vlogen de winkel uit. Wij koken in ieder geval een recept van HAK vanavond.
Communicatie Team heeft ons heel goed geholpen om een nieuwe frisse visuele look en feel te vinden voor onze corporate communicatie, die we meteen door vertaald hebben naar ons Maatschappelijk impact rapport. Het past bij waar we als bedrijf voor willen staan. De mensen van Communicatie Team denken heel goed mee met ons, zijn flexibel en enthousiast. Het zorgt ervoor dat we met al deze projecten gezamenlijk een heel mooi resultaat neer kunnen zetten!
Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.
Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Corporate branding