GolfTON
Corporate branding
Ambassadeurs werven voor GolfTON
Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.
Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online. In het begin hield het bureau uit Berlicum zich voornamelijk bezig met de realisatie van websites voor het MKB. Nu, ruim acht jaar later, zijn er drie waardevolle disciplines aan deze sterke basis toegevoegd; design, contentontwikkeling en online marketing. Met inmiddels 12 medewerkers in dienst ontwikkelt Vrolijk Online een groot scala aan online middelen voor hun klanten. De hoogste tijd om dat te gaan communiceren.
Wij verzorgden:
Vrolijk Online leverde ons een inventarisatie aan van hun huidige werkwijze, karakter, merkwaarden en ideale klant. Op basis van een analyse van deze input ontwikkelden we een eerste aanzet van de aangescherpte positionering. In een creatieve sessie, samen met Vrolijk Online, toetsten we met diverse werkvormen deze eerste aanzet. Na de creatieve sessie voerden we nog een pragmatische concurrentieanalyse uit. Dit alles samen resulteerde in een document met onze inzichten en strategisch gekozen positionering, uniek voor Vrolijk Online.
Hoe vertel je aan klanten wie je bent en waarvoor ze bij je aan kunnen kloppen? Juist, met een ijzersterke merkbelofte en merkverhaal. Laat daar ons creatief team maar op broeden. Op basis van de aangescherpte positionering gingen ze aan de slag. En ook voor Vrolijk Online kwam er weer iets moois uit de koker: Het mooiste werk is jouw online merk. Een bijpassende tone-of-voice met handige schrijfwijzer zorgt ervoor dat Vrolijk Online het verhaal écht goed kan overbrengen.
Het verhaal van Vrolijk Online sluit weer aan bij wie ze echt zijn. Maar hoe vertaal je dat naar het uiterlijk? Ook daar schakelden ze onze hulp voor in. Tijd om ‘de juiste smoel’ ;) van Vrolijk Online te ontwikkelen!
Geen vaststaande regels of uitgangspunten, maar ‘design principles’ gaven Vrolijk Online handvatten om zelf aan de slag te gaan met de huisstijl. Want een club zoals Vrolijk Online, met technische kennis en een creatief en innovatief karakter, heeft geen vaste regels nodig voor hun eigen merkidentiteit. De design principles die we ontwikkelden zorgen ervoor dat Vrolijk Online kan uiten wie ze zijn met de vrije ruimte om dat op verschillende visuele manieren te doen. Maar wel altijd passend bij het merk.
Het beeldmerk van Vrolijk is ontstaan vanuit een vorm uit het vorige logo. Daarin stond de gebruiker al subtiel centraal. Deze halve cirkels die symbool staan voor de eindgebruikers, klanten én collega’s, ook wel macaroni’s genoemd, hebben we verdriedubbeld. Wanneer deze drie elkaar weer treffen vormen ze het gezicht van Vrolijk Online. En voor de oplettende kijker, ook de letter V van Vrolijk. Met gedurfde kleuren, positieve en expressieve fonts, vrolijke patronen en technisch ingestoken illustraties met een knipoog sluit het uiterlijk naadloos aan op het innerlijk.
Zo fijn om Vrolijk Online op weg te helpen, zodat ze daarna zelf aan de slag konden gaan met de door ons geadviseerde vervolgstappen. En die lieten niet lang op zich wachten. Een nieuwe website, met bijpassende teksten, fotografie en visuele elementen knalt al van je beeldscherm af!
Met ‘Het mooiste werk is jouw online merk’ geven we Vrolijk Online weer een merkidentiteit die past. We leverden het volgende op:
Communicatie Team heeft ons geholpen met keuzes maken en richting bepalen. Wie zijn we, waar staan we met Vrolijk Online voor en waarin onderscheiden we ons van anderen? De 3 pijlers staan hierin centraal, en met de merkidentiteit die is neergezet zijn wij klaar voor de toekomst. Wij hebben de betrokkenheid vanuit Communicatie Team en kritische vragen die tijdens de sessies werden gesteld, als zeer prettig en constructief ervaren!
Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.
Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Corporate branding