Neem contact met ons op »


La Place - Werving - Maak 't bij La Place

La Place

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place is een groeiende succesformule. Elke dag brengt La Place bij duizenden gasten een glimlach op het gezicht, met huisgemaakte, dagverse en natuurlijke gerechten. Je vindt de restaurants langs snelwegen, in stadscentra, maar ook in de Efteling en Duinrell – wat vroeg om een specifieke wervingscampagne! En zelfs op de internationale luchthavens van Madrid, Toronto en Bali kun je La Place tegenkomen. Als je zo groeit, dan heb je flink wat nieuwe mensen nodig. Of we ‘ja’ zeiden tegen de vraag om een wervingscampagne te ontwikkelen? Wat denk jij?! 

Wat we mochten doen:

  • Marketingadvies 
  • Campagneconcept 
  • Video’s 
  • Fotografie 
  • Campagnemiddelen

Liefde voor lekker eten

Of het nu een huisgemaakte spelt-focaccia met gerookte zalm is, of een handgeperste verse smoothie. Liefde voor lekker eten is iets dat iedereen die bij La Place werkt deelt. Dus dat werd de insteek van onze campagne; één waarin die liefde goed naar voren komt. De bourgondische roots van Communicatie Team kwamen daar natuurlijk goed bij van pas. En wat is er nou lekkerder dan voor een merk als La Place te mogen werken? Een écht Nederlands merk, dat we inmiddels in onze harten hebben gesloten.

Foccacia.jpgZalm.jpg
LAPLACE_CASES_CT4.png

Bouwen aan je carrière

Een lekker bekkende boodschap, die de brede wervingsdoelgroep van La Place aanspreekt. Daar zochten we naar. De gemene deler: mensen met passie voor food en liefde voor het horecavak, die gastvrijheid belangrijk vinden. Met daarnaast een mooie uitdaging, want binnen La Place zijn er veel verschillende disciplines en functies: van medewerker in de keuken tot teamleider. En, La Place is er voor mensen die net starten in de horeca, maar ook voor mensen die hogerop willen. Met al die ingrediënten kwamen we uit op: Maak het bij La Place. Breed, maar toch concreet. In te vullen naar ieders smaak!

La Place komt naar je toe deze winter…

Om de doelgroep op de beste manier te bereiken, zoek je ze op. En dat nam La Place wel heel letterlijk. Met een eigen Foodtruck stonden enthousiaste La Place medewerkers in hartje winter op onder andere stations, binnensteden en scholen. Hier vertelden ze vol trots hoe leuk het is om bij La Place te werken. Natuurlijk onder het genot van lekker warm kopje (La Place) koffie…! Die leuke boodschap werd nog eens ondersteund door jobclips op werkenbijlaplace.nl, waarin medewerkers vertellen over de veelzijdigheid van hun (bij)baan.

LAPLACE-WERVING-FOODTRUCK.jpg

Van kandidaat tot collega

Ook kwam er voor filiaalmanagers van La Place een toolkit, om ze te helpen de unieke La Place sollicitatie-ervaring te creëren. Die bevatte een ‘recruitmenu’-boekje met een duidelijk stappenplan en tips én een kaartspel met prikkelende vragen en dilemma’s. Want veel sollicitanten dankzij een goede wervingscampagne, da’s één. Maar kandidaten overhalen om bij La Place een carrière in de horeca te gaan maken, da’s natuurlijk het ultieme doel! 

Met Communicatie Team hebben we prachtige, smaakvolle fotografie geschoten, waarmee we met een recruitmentmarketingcampagne veel nieuwe La Place toppers hebben gevonden voor in onze restaurants.

Iris van Riswick, Campagne Coördinator Recruitment & Employer Branding
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo
Employer branding

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen.

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?