Neem contact met ons op »


BrabantZorg

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt? Inderdaad, met een creatieve campagne die opvalt in een verzadigde arbeidsmarkt. 

Wij verzorgden:

  • Strategisch communicatieadvies
  • Creatief concept
  • Fotografie
  • Copy
  • Advertenties
  • Out of Home communicatie (abri’s)
  • Social content

Ontzorgen van de klant

BrabantZorg zocht een bureau dat kon helpen bij het van A tot Z opzetten van zo’n  arbeidsmarktcommunicatiecampagne. Dus niet alleen de strategie, het creatieve concept, de middelen of de media-inzet. Nee, het totaalplaatje. BrabantZorg ontzorgt hun cliënten, wij BrabantZorg. Een parel van een opdracht om samen op te pakken. 

BRABANT-ZORG-abri's-2.jpg

Elke dag zo fijn mogelijk

Vanuit de klant ligt er een duidelijke werkgeversbelofte, de Employer Value Proposition (EVP). BrabantZorg belooft medewerkers dat ze als organisatie durft te kiezen voor dát wat voor de cliënt een waardevolle bijdrage levert: ‘Elke dag zo fijn mogelijk’. De wervingscampagne moest aansluiten op deze EVP, dat maakte de inzet van eigen medewerkers een logische keuze. Deze enthousiastelingen staan volledig achter ‘Elke dag zo fijn mogelijk’ en dragen dit maar al te graag uit.

Vanzelfsprekend, maar heel bijzonder

En daar waren ze. Mooie inzichten, pakkende conceptregels en -beelden die bijdragen aan het oplossen van het communicatieprobleem. Een onderzoeksbureau toetste de shortlist van voorstellen onder de doelgroep, zodat we zeker wisten dat we op de goede weg waren. De keuze viel unaniem op:

BRABANT-ZORG-website.jpg

JIJ ZORGT ERVOOR. 

Want als medewerker bij BrabantZorg wil je uiteindelijk maar één ding: dat je cliënten zich fijn voelen. Dat zie je graag, het geeft je voldoening. Hier maak jij je elke dag hard voor. Voor jou een vanzelfsprekendheid, maar eigenlijk heel bijzonder. Omdat jij verantwoordelijkheid neemt, krijg je van BrabantZorg alle ruimte. Met een zichtbaar resultaat om trots op te zijn. Elke dag zo fijn mogelijk… Jij zorgt ervoor.

Grote zichtbaarheid

Verzorgenden en verpleegkundigen tussen de 18-55 jaar in het postcodegebied van BrabantZorg, dat was onze communicatiedoelgroep. Dat vraagt om een brede middeleninzet. Samen met mediapartner Zuiver pakten we het media- en middelenplan op. Abri’s, social, HAH-kranten, de werkenbij-website… Overal zag je hoe acht enthousiaste collega’s, de ambassadeurs van BrabantZorg, ervoor zorgen dat de cliënt zich fijn voelt. Die ambassadeurs betrokken we bij het totale proces. Natuurlijk mocht de call-to-action ‘Waar zorg jij voor?’ niet ontbreken. Kom maar op met die sollicitaties!

Meten = weten

Twee rondes, daar bestond de totale campagne uit. Dit zodat we tussentijds konden evalueren en bijsturen waar nodig. Een brede eerste ronde, qua doel en doelgroep (alle verzorgenden en verpleegkundigen). Die leverde via Facebook en SEA 88 sollicitanten op, en 248 leads via de landingspagina. In ronde twee was de targetting een stuk specifieker (verzorgenden niveau 3 en hoger en verpleegkundigen). Dat zag je terug in bijna een verdubbeling van het aantal sollicitaties. Daar hebben we toch mooi samen voor gezorgd!

Ontzorgd worden. Dat gevoel hebben wij overgehouden aan de samenwerking met Communicatie Team in deze campagne. De samenwerking verliep vlot, CT wist goed aan te voelen wat onze wens was en vertaalde dit in een prachtige, prikkelende campagne. Met een resultaat om hartstikke trots op te zijn!

Annemarie van Daalwijk, senior communicatieadviseur BrabantZorg
Ilse Woestenburg

Meer weten over deze case? Ilse Woestenburg vertelt je er graag meer over.


Bel Ilse op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place
Employer branding

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place is een groeiende succesformule. Elke dag brengt La Place bij duizenden gasten een glimlach op het gezicht, met huisgemaakte, dagverse en natuurlijke gerechten.

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?