Neem contact met ons op »


Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen. In 2021 komen er weer tien bezorghubs bij. Dit gaat duizenden nieuwe banen opleveren. Maar waar (en vooral hoe) vindt Jumbo de juiste medewerkers hiervoor? CT weet wel raad met die vraag. Een langlopende employerbranding-campagne moet bijdragen aan het vinden van medewerkers met het Jumbo DNA. 

Wat we mochten doen:

  • Marketingadvies
  • Creatief concept
  • Fotografie
  • Copy
  • Social content
  • Video & animatie

Fans aan de voordeur

Bezorgers vervullen een speciale rol bij Jumbo; zij komen bij de klant thuis. Oók zakelijk: bij bedrijven, verzorgingstehuizen, sportkantines... Iedereen kijkt uit naar de komst van de bezorger! Jij toch ook? Maar een bezorger brengt zoveel meer dan alléén boodschappen om lekker mee te gaan koken of voor die heerlijke verjaardagsborrel. De Jumbo-bezorger maakt van klanten fans aan de voordeur én brengt de leukste boodschap. Dit gedachtegoed werd de basis voor het creatieve concept.  

Een ander perspectief

Een doeltreffend en onderscheidend concept is altijd weer een leuke uitdaging, zo ook bij deze campagne. Jumbo heeft te maken met veel concurrentie en de vraag naar bezorgers is groter dan het aanbod. In onze employerbranding-campagne ‘Topcoureurs gezocht!’ (2020) stond de bezorger centraal. Met een knipoog naar het succes van Max Verstappen – gesponsord door Jumbo – in de Formule 1. 

Bij een nieuw jaar hoort een ander perspectief. In de campagne voor 2021 staat de klant centraal, in plaats van de bezorger. Zo gooien we het roer om ten opzichte van de concurrent. Opnieuw een uitgelezen kans om out-of-the-box te denken en het campagneconcept aan te laten sluiten bij de corporate positionering van Jumbo: de leukste boodschap. Dit keer gaan we voor de ‘Bezorger van de leukste boodschap’. 

JUMBO4217_Bezorgerscampagne Social 1500x2000_.jpg

Momenten die ertoe doen

Met een langlopende crossmediale campagne spelen we in op de momenten die er door het jaar heen toe doen, voor klanten én voor Jumbo. Door te spelen met beeld en copy is deze campagne multi-inzetbaar. Denk aan inhakers als thuiswerken, de verschillende feestdagen en zomerse taferelen, zoals de barbecue. 

De marketingafdeling van Jumbo houdt zich dagelijks bezig met die speciale momenten, dus ook zij werden aangehaakt bij deze online-first-campagne, die ook in de HUB's goed zichtbaar is. 

JUMBO_referral.png

Moedig je vrienden aan!

Het motto van Communicatie Team? Intern beginnen = extern winnen! Dus ook een interne campagne maakt onderdeel uit van deze employerbranding-campagne; je medewerkers zijn immers de beste ambassadeurs voor je merk.

Medewerkers worden opgeroepen op om vrienden aan te moedigen: kom ook bij Jumbo werken als bezorger. Wordt jouw vriend of vriendin aangenomen? Dan ontvang jij een leuke vergoeding. Met uitingen in Jumbo bezorgbussen en de inzet van JumboTV (interne narrowcasting) brengen we deze boodschap op verschillende momenten in 2021 onder de aandacht. 

En zeg nou zelf, iedereen wil toch bezorger bij Jumbo worden…? Want bij Jumbo, daar gebeurt het! 

Jumbowerkt Bezorgerscampagne Facebook
Jumbowerkt Bezorgerscampagne Abri
Jumbowerkt Bezorgerscampagne Google Display

In samenwerking met Communicatie Team zijn we tot het creatieve én originele concept gekomen om Jumbo als écht klantenbedrijf te positioneren en onze klant centraal te zetten. Niet alleen past dit bij onze missie en visie als bedrijf, ook onderscheiden we ons hiermee van de enorme concurrentie in de zoektocht naar bezorgers.

Iris van Riswick Campagne Coördinator Recruitment & Employer Branding
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

BrabantZorg
Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt?

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?