Neem contact met ons op »


Bente Verhoeven

Bente Verhoeven

Het geheim van een succesvolle arbeidsmarktcommunicatie campagne…

Het geheim van een succesvolle arbeidsmarktcommunicatie campagne…

…ontdek hoe jij het verschil kunt maken!

Als werkgever wil je opvallen in de huidige, dynamische en ook wel grillige arbeidsmarkt. Je kunt niet meer anders, opvallen is van cruciaal belang om nieuwe medewerkers binnen te halen. Hoe creëer je een arbeidsmarktcommunicatie campagne die niet alleen de aandacht trekt, maar ook de harten van potentiële medewerkers wint? In dit blog duiken we in de strategieën en geheimen achter een succesvolle campagne. Of je nu net begint of je bestaande aanpak wilt verfijnen, wij bieden je inzichten en tips die je nodig hebt om de beste talenten aan te trekken en te behouden. Lees verder en ontdek hoe jij je concurrenten voor blijft!

Jouw doel, jouw kompas 

Een helder doel is het kompas voor je campagne en zet de koers uit voor je boodschap. Met een scherp gedefinieerd doel kun je jouw boodschappen en content precies afstemmen op de behoeften en verwachtingen van je doelgroep. Dit maakt niet alleen je communicatie gerichter, maar stelt je ook in staat om succes tastbaar te maken. Het aantal sollicitaties, de kwaliteit van de kandidaten of de versterking van je werkgeversmerk, dienen als meetinstrumenten voor de effectiviteit van je campagne.

Als iedereen binnen je organisatie de eindbestemming helder voor ogen heeft, verloopt de samenwerking veel soepeler. Een gezamenlijk doel zorgt ervoor dat alle inspanning bijdraagt aan het behalen van het gewenste resultaat, waardoor de campagne als geheel veel succesvoller wordt.

 

Wat drijft jouw doelgroep? 

Stel je organiseert een feestje. Hoe zorg je er dan voor dat gasten zich écht welkom voelen? Precies, je wilt weten wat ze leuk vinden én nodig hebben! Hetzelfde geldt voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Ga op zoek naar wat jouw ideale kandidaten zoeken in een werkgever. En wees authentiek, in alles. Promoot jij een relaxte werksfeer, maar is je kantoor een strakke en formele omgeving? Dan ontvang je waarschijnlijk wel enthousiaste reacties, maar vallen kandidaten na het eerste gesprek af. Zonde van de tijd en alle effort. Vertel eerlijk en transparant wie je bent als werkgever – dat zorgt ervoor dat de juiste kandidaten zich bij jou aansluiten én bij jou blijven.

Kortom, ontdek wat je doelgroep écht drijft en wees authentiek; dat is de sleutel tot een onweerstaanbare arbeidsmarktcommunicatie campagne!

 

1.png
 

 

De kracht van een gerichte boodschap 

Een campagneboodschap moet een directe klik maken met de behoeften, wensen en waarden van je doelgroep. Wat jongeren en net afgestudeerde kandidaten prikkelt, is compleet anders dan van een doorgewinterde professional. Ook heeft iedere doelgroep zijn eigen favoriete communicatiekanalen; jongeren laten zich graag inspireren door posts op Instagram en TikTok, ervaren professionals hechten meer waarde aan LinkedIn-artikelen of vakbladen.

Om het maximale uit je campagne te halen, moet je precies weten waar en wanneer je doelgroep openstaat voor jouw boodschap. Dit kan variëren van de beste tijd om vacatures te plaatsen, tot het kiezen van passende evenementen of platforms waar jouw kandidaten zich bevinden. Door deze nuances te begrijpen, maak je jouw boodschap onweerstaanbaar en zorg je voor een hogere effectiviteit.

Nieuwsgierig naar onze aanpak voor jouw organisatie? Neem vandaag nog contact op, en ontdek hoe wij samen een succesvolle arbeidsmarktcampagne creëren!


Meer blogs lezen?

Mijn inspiratie-stamboom

Frank: Mijn inspiratie-stamboom

Als vormgever heb je inspiratie nodig. Maar ja, hoe vind ik nou inspiratie? Je kunt er een Google’tje aan wagen, maar dan kom je niet heel ver.

Hoe(d) geef je je tekst wat meer kleur?

Daphne: Hoe(d) geef je je tekst wat meer kleur?

Teksten schrijven, iedereen kan het. Voor de een is het hard werken, bij de ander stromen de woorden vloeiend uit de pen (of vaak toetsenbord). Het blijft een kunst om de lezer te prikkelen. Door je tekst wat extra kleur te geven, spreek je een breder publiek aan!