Neem contact met ons op »


Henk Jansen

Henk Jansen

Een terugblik op 30 jaar CT

Blog van Henk: Een terugblik op 30 jaar CT

In één van de begindoelstellingen van Communicatie Team heb ik in ieder geval faliekant gefaald: groeien naar een team van maximaal 10 personen. Ik startte Communicatie Team ruim 30 jaar geleden, en inmiddels zitten we met 22 collega’s in hartje Den Bosch. Of nou ja, de meesten werken thuis op het moment. Maar dat wil niet zeggen dat we er minder voor elkaar zijn in dit bijzondere jubileumjaar. Integendeel.

Een echte Mac

Maar het begon klein. Samen met Francien en Yvonne, hield ik kantoor vanuit een oude kleuterschool. Ingericht met heel fraai tweedehands-op-de-kop-getikt kantoormeubilair. En voor een computer stak ik mijn vinger op een veiling op. Nog geen jaar later kocht ik als één van de eersten een Mac met een opslagcapaciteit van wel 80 MB; meer dan genoeg, werd erbij gezegd! In die tijd deed ik nog veel zelf. Bijna dagelijks ging ik op de fiets naar Multicopy, die prints voor ons verzorgde. Of we brachten een diskette en dummy naar Gent, voor het drukwerk van onze opdrachtgever Het Katholiek Nieuwsblad.

Fout gesnoeide haag

Het Katholiek Nieuwsblad was onze buur in de Jan Heinsstraat. Het contact ontstond doordat zij de haag tussen onze panden fout hadden gesnoeid. Geen Rijdende Rechter-verhaal, maar de start van een erg leuke samenwerking, die zeker 20 jaar duurde. Begin jaren 90 gingen ze van groot dagbladformaat naar een mooi opgemaakt wekelijks magazine. Dat vroeg om meer grafische kennis en mogelijkheden. En daarvoor waren ze bij hun buren aan het juiste adres. Het Katholiek Nieuwsblad heeft als klant Communicatie Team mede groot gemaakt. Want deze terugkerende opdracht gaf ons mooi de kans om als bedrijf verder te groeien.

Geweldige klik

Andere opdrachtgevers van het eerste uur, Omnicol en Rovers Medical Devices, zijn nog steeds klant bij CT. Dat doet me goed. Een heel bijzondere klant was Wim van Drunen, van Ecco. Een icoon in Den Bosch en omgeving. Op een vrijdagochtend ging mijn telefoon, en vertelde Wim mij op zoek te zijn naar een reclamebureau. Ik stapte diezelfde dag nog om 14.00 uur bij hem binnen, en pas om 19.00 uur stond ik weer buiten. De twee andere bureaus die op het lijstje stonden, werden afgebeld. Direct een klik en vertrouwen. Een fantastische klant, Ecco, die ons heel veel heeft gebracht. Ecco was toen voor CT, wat Jumbo nu voor ons is, kun je wel stellen.

cteam-2.jpg

Te klein voor de kleuterschool

CT heeft ook kunnen groeien dankzij een heel sterk team, een zeer trouwe club collega’s. Door de jaren heen heb ik bijzondere mensen om me heen verzameld, die stuk voor stuk waarde toevoegen. En die ervoor zorgden dat we konden uitgroeien tot een volwassen bedrijf. De kleuterschool werd al snel te klein en we pakten onze spullen in. Telkens naar een groter pand, tot aan de Van Tuldenstraat, waar we nu sinds 2003 zitten, samen met zusterbedrijf TACCT – specialist in overheidscommunicatie. 

Oprecht trots

Als ik terugkijk op de afgelopen drie decennia, dan ben ik trots op hoe we ons in 30 jaar tijd hebben ontwikkeld en gegroeid zijn naar een strategisch communicatiebureau met enthousiaste mensen die mooie campagnes ontwikkelen voor toonaangevende (inter)nationale opdrachtgevers. En niet alleen in aantal medewerkers en klanten zijn we gegroeid, maar vooral ook in de kwaliteit van onze dienstverlening en service naar onze klanten toe. Altijd weer dat stapje extra. Want wat er de komende 30 jaar ook gebeurt: dát zal zeker nooit veranderen.


Meer blogs lezen?

Hoe Content Marketing je Employer Brand versterkt

Bente: Hoe Content Marketing je Employer Brand versterkt

Employer Branding wordt vaak gekoppeld aan conversiegerichte campagnes, met als doel nieuwe medewerkers werven. Maar welke mogelijkheden zijn er wanneer er geen actieve campagnes zijn en je je werkgeversmerk toch wilt versterken? Leg juist dan je focus op Content Marketing. In dit blog vertel ik waar je bij de inzet van Content Marketing goed aan moet denken.

Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

Ilse: Thuiswerken, zo houden wij het hoofd koel

De afgelopen maanden liet iedereen zich van zijn meest flexibele kant zien. Het was even wennen, maar na enige tijd konden we wel zeggen dat we het thuiswerken helemaal onder de knie hadden. Totdat we de weersvoorspelling zagen…